איך לשמור על פרחים חיים?

פונקתם בזר פרחים מיוחד ויחודי? תתחדשו…

כדי שתוכלו ליהנות כמה שיותר זמן מהזר הצבעוני הכנתי עבורכם רשימת טיפים קצרה שתעזור לכם לשמור על היופי הזה לאורך זמן!

1. להוציא מהאריזה 

יש להוציא את הפרחים מהאריזה, מאוד חשוב שהפרחים ינשמו אחרי שהיו סגורים, יש להכניס אותם לתוך אגרטל עם מים, חשוב מאוד שהאגרטל יהיה בהתאם לגובה הפרחים וגובה האגרטל יהיה לפחות בגובה הגבעול. לשם המחשה דמיינו שהפרח זקוק לתמיכה של האגרטל, כדי שלא יחלש ותיווצר זווית נבולה שגורמת לו להתעקם ובסופו להישבר. במידה ואין לכם אגרטל מספיק גבוה ניתן לחתוך את הגבעול בזווית אלכסונית בעזרת מספרים, סכין, או מזמרה (למי שיש) חיתוך באלכסון מגדיל את שטח ספיגת המים, ממולץ לחזור על הפעולה לפחות פעם ביומיים .

2. מיקום האגרטל 

כדאי להניח את האגרטל במקום מוצל ולא חם שמואר בשמש עקיפה, הימנעו מלהניח ליד סלסלת פירות משום שפליטת הגז של הפירות גורמת לפרחים נבילה מהירה יותר.

3. מים

על מנת לשמור על הפרחים רעננים יותר מיומיים יש לשמור על המים באגרטל צלולים ונקיים. במידה והמים בארגל הופכים לירקרקים יש להוציא את הפרחים לנקות את האגרטל ולהחליף למים חדשים ולהוציא את העלים שנשארו במים.

4. קירור

אם הזר נקנה עבור אירוע חשוב או מסיבה שמתקיימת יום למחרת, ממולץ לשים את הפרחים במים בתוך המקרר. פעולה זאת תשמור על הפרחים כאילו הם נשזרו אצלכם בסלון! הקור נותן לפרחים מכה של ברק וחוזק.

5. טיפ מגניב

הוסיפו כפית סוכר ומעט אקונומיקה/מטבע נחושת לאגרטל הם ימנעו התפתחות של בקטריות וחיידקים בתוך המים, ויהוו מזון לפרחים.